Til Forælderen

Kære forælder - Bak op om dit barn og klubben

Ikast FC er en forening som alle andre foreninger, hvor vi alle deler interressen om den lille runde. Som forening er vi naturligvis afhængige af vores medlemmer og ikke mindst medlemmernes forældre - nemlig jer!

For at drive fodboldklubben har vi brug for frivillige hænder, for de er mange opgaver en klub som vores. Det vigtigste vi forventer af forældrene, er at de bakker op om deres børn, deres børns hold og holdenes trænere og ledere. Opbakning sker både på sidelinjen med postive tilråb og klappen. Men det sker også i forbindelse med sociale arrangementer, hvor der skal bruges noget tid på at arrangere og koordinere, eller bage en kage eller pølsehorn.

Derudover er der 2 klubting hvortil der skal leveres nogle få timer set på årlig basis.

- IBF Ikast Cup, som er vores store sommerfodboldstævne lige før skolernes sommerferie, hvor hele byen vokser med 5-6.000 gæster. Her skal alle forældre lægge 2-4 timers frivilligt arbejde, for at stævnet kan lade sig gøre at afvikle. Banevagter, indkvartering, bespisning, boder og meget andet. Efter endt opgave skal man bare nyde stævnet og sine børns kampe på vores flotte anlæg!

- Bodhjælp på MCH-Arena, som er vores bidrag til afvikling af FCM´s hjemmekampe. Her skal hver afdeling levere 2 forældre pr. hjemmekamp til at hjælpe i boderne på MCH-arena. Man skal stå bagved os sørge for at skænke øl og sodavand, vende pølser og brød. En meget let opgave der varer ca. 3 timer. Man er primært "på" fra 1,5 time før og frem til kampstart, og så i pausen. I det meste af første og slutningen af anden halvleg er det endda muligt at overvære kampen. Det er endda muligt at få sine børn med gratis til kamp!

De 2 ting er det økonomiske fundament under Ikast FC. Uden disse 2 tiltag, ville vi slet ikke have de muligheder som vi har!

"Spørg ikke hvad klubben kan gøre for dig. Spørg hvad du kan gøre for klubben"